NAK TAHU ADA APA DISINI. SILA LAH KLIK....

Monday, July 9, 2012

Kerana Rambutan Mak Mertua Arahkan Balik Kampung!!

Haritu mak mertuaku ada tanya bila nak balik kampung.. Aku dah bagitahu Mak rancangan  nak balik bulan puasa nanti .. Nak mula puasa kat kampung.. Tapi mak cakap rambutan yang depan rumah tu dah masak.. Aduuhhh ni yang tak boleh tahan ni.. Sebab Mak pun tahu aku ni hantu rambutan.. Ingat lagi masa Balik kampung yang lepas pokok rambutan depan rumah tu tak berbuah lagi, Waaaa sedapnya.. Habis semua aku makan.. 

 

 Kat depan rumah mak mertuaku ada 2 pokok rambutan Kuning dan 1 pokok rambutan merah..memang sedap sangat rasa macam nak duduk saja kat bawah pokok tu hehehehe.................

 

 Rambutan ni ada nama saintifik dia tau iaitu Nephelium Lappaceum L.. Korang tahu tak khasiat buah rambutan ni banyak anataranya rambutan mengandungi sumber karbohidrat, protein, lemak, fosfor, besi, kalsium dan vitamin C selaian dari itu jugak boleh menghilangkan demam, Menghitamkan rambut beruban, Kencing Manis & Diabetis.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

No comments:

There was an error in this gadget

MY LOVE FOR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...