NAK TAHU ADA APA DISINI. SILA LAH KLIK....

Thursday, December 27, 2012

RAHASIA WANITA YANG TIDAK BOLEH DIBACA OLEH WANITA ...!!!!

Rahsia Wanita. Memang tidak ada yang mengetahui apa isi hati setiap wanita. Apalagi isi hati kaum Wanita terkadang sulit untuk diterka. Terkadang ingin A tapi besoknya bisa berubah jadi B. Bagaimana dengan rahasia2 wanita yang ada dalam hati, berikut rahasianya :

1. Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak meneteskan airmata,itu berarti dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sulit untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4. Jika sorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika dia sedang dengan teman2 lelakinya lain.

5. Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!

6. Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati,tolak cintanya dengan lembut, jangan kasar karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

8. Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cobalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.
Musik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu kepada Wanita tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius bisa mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif, misalnya menghubunginya melalui telepon, si gadis akan bersikap seolah-olah tidak berminat, tetapi sebenarnya dia akan berteriak senang dan tak sampai sepuluh menit, semua teman2nya akan tahu berita tersebut.

13. Sebuah senyuman memberi seribu arti bagi wanita. Jadi jangan senyum sembarangan kepada wanita.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita, mulailah dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalmu lebih dalam.

15. Jangan sesekali menebak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!

16. Kalau kamu masih mencari-cari cara yang paling romantis untuk memikat hati seorang gadis, bacalah buku-buku cinta.

17. Mantan pacarnya akan selalu ada di pikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa di hatinya!!

17. Satu ucapan ‘Hi’ saja sudah cukup menceriakan harinya.

18. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

19. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata untuk menggaet kawan mereka yang paling cantik.

20. Cinta berarti kesetiaan, jujur dan kebahagiaan tanpa syarat.
Semua wanita menginginkan seorang lelaki yang dicintainya dengan sepenuh hati.

21. Senjata wanita adalah airmata!!

22. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya memberi surprise buatnya (hadiah, bunga atau sekadar kata-kata romantis). Merek akan terharu dan merasakan bahwa dirinya dicintai setulus hati. Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

23. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita karena apa yang dia mau hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

24. Sekadar renungan untuku, untukmu dan untuk kita semua dan tidak semesti 'benar semuanya' menurut admin... Semoga ada manfaat yang kita basa ambil... insyaAllah.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

Thursday, December 13, 2012

Pukul Anak Kerana Ganggu Siapkan Advertorial

Tajuk tidak beragak 'catchy'nya. Apa yang saya hendak tulis adalah berkaitan dengan cabaran masakini seorang ayah dalam membesarkan anak. Hidup zaman moden ini memang tidak semudah dahulu. Banyak perkara yang perlu diuruskan. Tak macam orang zaman dahulu.

Orang sekarang, segala macam urusan perlu dilakukan, lagi banyak benda yang ada, lagi banyak benda yang perlu ditanggung. Misalnya orang sekarang ada rumah ada kereta ada smartphone, banyak hal nak kene pikir. misalnya

ada rumah - kene bayar installment rumah, kene bayar cukai pintu, cukai tanah, kene betulkan lampu rosak, tandas leaking, autogate rosak

ada kereta - kene bayar bulan2 installment kereta, bayar roadtax dan insurans, kalau rosak kene repair, cukup masa kene servis, tayar haus kene ganti

ada smartphone - kene bayar bil telefon, handphone rosak atau screen crack kene ganti, exceed data tak boleh nak online dgn laju

Kene pulak zaman sekarang zaman facebook dan blog, akan terpapar benda2 yg buatkan kita teringin pada bila2 masa. contohnya bila nampak redmummy pergi europe, terasa nak cari duit untuk pergi europe, bila tengok kawan pakai c250, terasa nak nak cari duit beli F10. Bila kawan angkat S3, terasa nak beli Galaxy Note 2 pulak.

Keinginan beginilah yang membuatkan kita kene berusaha lebih utk mendapatkan apa yang kita inginkan

inilah anak kesayanganku yan tengah merajuk


So, apa kaitan dengan pukul anak?
Zaman sekarang memang banyak perkara yang perlu difikirkan dan juga dilakukan, kene pulak anak meragam teruk sewaktu kita berhadapan tekanan, tak mustahil anak sendiri yang kita sayang kita akan pukul.

AKAN TETAPI
Saya berpendapat memukul untuk pengajaran adalah sesuatu yang perlu, kadang2 anak-anak selagi dia tak rasa sakit dia tak akan buat benda yang kita tegah. Abah saya memang memegang rotan sepanjang membesarkan saya.

yang penting kawal amarah dan pukul dengan niat nak beri peringatan agar tidak buat lagi perkara yang tak sepatutnya seorang anak buat.


p/s: zaman abah dan emak saya dulu, rumah pun asal boleh, takde pulak bayar installment, kenderaan pun basikal ajer, memang tak banyak nak serabut, kerja pun tak ada KPI.




TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

Friday, December 7, 2012

KELIRU ANTARA LAPAR DAN DAHAGA??

 Photo: KELIRU ANTARA LAPAR DAN DAHAGA??

Bagi individu yg mahu mengurangkan berat badan.minum banyak air suam/ksosong antara jalan terbaik.Air adalah elemen penting untuk membantu meningkatkan metabolisma badan dan mempercepatkan proses pembuangan lemak.Masalahnya ramai orang keliru antara isyarat "lapar" atau "dahaga".

Kekeliruan ini menyebabkan ada orang mencari makanan setiap kali satu drpd isyarat ini diterima otak.Akibatnya berat badan bertambah tanpa disedari.Ia juga adalah lebih ketara berlaku di kalangan org tua kerana deria rasa mereka menjadi kurang sensitif maka tidak hairan lah jika ramai org tua mengalami masalah kekurangan air dalam badan.

Kekeliruan ini boleh diatasi dengan mengambil langkah terbaik iaitu dengan meminum air setiap kali terasa lapar.Hal hal ini kerana air tidak mengandungi kalori. Jadi isu pengumpulan tenaga berlebihan yg akhirnya disimpan menjadi lemak tidak akan timbul.

Bagi mendapatkan kesan yg lebih cepat,kami menyarankan supaya minum setiap kali sebelum makan..Air membuatkan anda terasa cepat kenyang dan ini secara tidak langsung dapat mengelakkan diri daripada makan pada kuantiti yg banyak.

"perlu dingatkan air yg perlu diambil ialah air suam/kosong bukannya air berperisa dan ais berkabonat kerana ia mengandungi kalori yg tidak diperlukan badan.Apabila disuruh minum 2 liter sehari, timbul kebimbangan berlaku kesan sampingan terlalu banyak air.Ada yg mendakwa ia menyebabkan perut menjadi kembung. Satu satunya kesan sampingan yg dialami ialah kerap berulang alik ketandas dan ianya petanda baik. Secara umumnya anda tidak akan mengalami masalah terlalu banyak air kerana badan akan mengeluarkan air secara outomatik atau secaara senaman dan sebagainya.

note: teringat kisah nabi ibrahim yg meninggalkan siti hajar bersama anak nya nabi ismail, dimana ditinggalkan dikawasan tanpa sebarang bekalan makanan, dan akhirnya dikurniakan air,iaitu air zam zam.

"kesihatanmu adalah kecantikkanmu"

rgds
ishQ
Bagi individu yg mahu mengurangkan berat badan.minum banyak air suam/ksosong antara jalan terbaik.Air adalah elemen penting untuk membantu meningkatkan metabolisma badan dan mempercepatkan proses pembuangan lemak.Masalahnya ramai orang keliru antara isyarat "lapar" atau "dahaga".

Kekeliruan ini menyebabkan ada orang mencari makanan setiap kali satu drpd isyarat i...
ni diterima otak.Akibatnya berat badan bertambah tanpa disedari.Ia juga adalah lebih ketara berlaku di kalangan org tua kerana deria rasa mereka menjadi kurang sensitif maka tidak hairan lah jika ramai org tua mengalami masalah kekurangan air dalam badan.

Kekeliruan ini boleh diatasi dengan mengambil langkah terbaik iaitu dengan meminum air setiap kali terasa lapar.Hal hal ini kerana air tidak mengandungi kalori. Jadi isu pengumpulan tenaga berlebihan yg akhirnya disimpan menjadi lemak tidak akan timbul.

Bagi mendapatkan kesan yg lebih cepat,kami menyarankan supaya minum setiap kali sebelum makan..Air membuatkan anda terasa cepat kenyang dan ini secara tidak langsung dapat mengelakkan diri daripada makan pada kuantiti yg banyak.

"perlu dingatkan air yg perlu diambil ialah air suam/kosong bukannya air berperisa dan ais berkabonat kerana ia mengandungi kalori yg tidak diperlukan badan.Apabila disuruh minum 2 liter sehari, timbul kebimbangan berlaku kesan sampingan terlalu banyak air.Ada yg mendakwa ia menyebabkan perut menjadi kembung. Satu satunya kesan sampingan yg dialami ialah kerap berulang alik ketandas dan ianya petanda baik. Secara umumnya anda tidak akan mengalami masalah terlalu banyak air kerana badan akan mengeluarkan air secara outomatik atau secaara senaman dan sebagainya.

note: teringat kisah nabi ibrahim yg meninggalkan siti hajar bersama anak nya nabi ismail, dimana ditinggalkan dikawasan tanpa sebarang bekalan makanan, dan akhirnya dikurniakan air,iaitu air zam zam.

"kesihatanmu adalah kecantikkanmu"

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

There was an error in this gadget

MY LOVE FOR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...