NAK TAHU ADA APA DISINI. SILA LAH KLIK....

Thursday, November 1, 2012

"KESIHATANMU ADALAH KECANTIKKANMU"

 
Ramai yang mungkin sedar fizikal badan mempengaruhi cara pembawakan diri seseorang apabila berdepan dengan orang ramai.

perubahan fizikal seperti "perut buncit" kadang kadang membuatkan seseorang itu berasa malu atau tidak berkeyakinan utk berdepan dengan khalayak ramai. dan mereka akan merasa tersisih apabila melihat orang yg lebih cantik badannya drpd dirinya seperti artis dan ahli bina badan.
wal
aupun begitu masih ada lagi cara utk mengatasi masalah perut buncit. tetapi kena rajin lah.

minum air suam/kosong yg banyak(dari meminum ais dan berkabonat) : apabila tubuh menerima kuantiti air yg byk , boleh mencairkan bilangan sodium, dan dengan minum air yg banyak kitaran buangan akan lancar dan byk pula akan keluar dari rongga badan.juga boleh menjaga kesihatan hempedu.

Makan dengan perlahan2 : ketika makan,kita tidak digalakkan makan secara cepat cepat, ini kerana udara akan terkepung,dan seterusnya boleh membentuk gas/angin yg membolehkan ia menjadi kembung(perut buncit) jangan amalkan mkn bersulamkan air.

Kurangkan Garam dalam makanan: terlalu banyak garam dalam proses diet seharian akan menambahkan ekstrak sodium terhadap cairan dan melambatkan mekanisma proses penghadaman dan utk proses pengeluaran air dr tubuh.

makan makanan penuh serat : seperti pola pemakanan yang kami tunjukkan pada posting yg lalu.

Kesan dairpada pengambilan ubat : pengambilan pelbagai jenis ubatan boleh menyebabkan perut buncit juga.contoh ubat aspirin yg kerap orang orang kita ambil.

Bersukanlah: ia boleh meningkatkan metabolisma badan yg bagus utk proses pembakaran lemak dlm tubuh.bersukan juga boleh menyebabkan byk air keluar dr rongga badan.(iaitu toksik) contohilah ibu halimah, dia kerap melakukan kerja kerja yg boleh mengeluarkan peluh spt tanam pokok berlari setempat dll.

tips tips diatas ini adalah utk mengatasi perut buncit.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

9 comments:

aTieYusof Family said...

Info yg sgt baik :)
sesuai kot bagi baca kt hubby sy..ehehe :)

norhayati rusli said...

samalah kita hehehe...

Miz Sitti said...

betul tu..tq 4 da infomation..

Miz Sitti said...

tq 4 da information..

norhayati rusli said...

tq miz sitti

Nurul Husna Mohd Hassan said...

saya kalau berdiri nampak flat je, sekali duduk terus hilang flat tu. hehe

norhayati rusli said...

mana2 perempuan memang macam tu tak kira gemuk atau kurus hehehe tul tak

C'Jai said...

info yang bermanfaat...:) perlu jg kesihatan ...

norhayati rusli said...

semestinya sebelum terlabat

There was an error in this gadget

MY LOVE FOR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...