NAK TAHU ADA APA DISINI. SILA LAH KLIK....

Wednesday, October 3, 2012

5 MINUMAN YANG MEMBANTU MENGURANGKAN BERAT BADAN.

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRv8uRFRBpWeVIKMBzLdoQZm0QnzPRsHnbactAP5bZXm835pBNHGQ
untuk menurunkan berat badan,bukan saja apa yang kita makan perlu diambil kira, minuman pun memainkan peranan penting tauuu... untuk bantu kita turunkan berat badan.

1- Air masak-ni wajib ni..FREE
air masak adalah pilihan terbaik untuk menurunkan berat badan secara berkesan. Jadikan air masak sebagai minuman utama dan sekiranya ada berasa bosan untuk meminu...
m air masak, anda juga boleh mempelbagaikannya dengan menambah hirisan lemon segar, limau nipis, dan juga hirisan tomato untuk menambah sedikit rasa di dalam air tersebut tanpa menambahkan nilai kalori dengan banyak.

2- Jus sayur-sayuran
Jus sayur-sayuran adalah cara terbaik untuk mendapatkan serat dan nutrisi tubuh yang diperlukan sebagai bahan bakar untuk mengurangkan berat badan. Jika anda dapat mencari kandungan sayuran yang bernatrium rendah, ianya adalah lebih baik. Jus sayur sayuran juga mampu membuatkan rasa kenyang tahan lebih lama.

3-Teh yang tidak terlalu manis
Teh hijau telah terbukti untuk membantu meningkatkan metabolisme dan mempercepatkan penurunan berat badan. Masukkan hanya sedikit sahaja kandungan gula kedalamnya dan cuba amalkan. Selain daripada itu, teh juga mengandungi ejen antioksida yang dapat membantu membersihkan tubuh anda daripada racun.

4-Kopi
Secawan kopi pada waktu pagi dapat membantu menahan daripada rasa lapar. Kesan ini adalah hasil daripada kandungan kafein yang ada didalam kopi. Selain itu, kopi juga mampu untuk merangsang thermogenesis, yang berfungsi untuk memanaskan tubuh dan meningkatkan kadar metabolisme. Tetapi perlu berhati-hati, pastikan kandungan gula atau susu yang dicampurkan adalah dalam jumlah yang sedikit untuk mendapat kesan yang terbaik.

5-Susu rendah lemak
Susu merupakan sumber protein yang sangat baik. Selain daripada itu ia juga mengandungi vitamin D dan kalsium yang dapat membantu untuk membina otot dan menjadikan tulang lebih kuat. Tetapi pastikan susu yang anda pilih adalah susu rendah lemak. Sekiranya anda menggunakan susu biasa, hasilnya pasti akan mengecewakan anda.
Untuk yang telah gagal dalam berdiet, mungkin cara ini sedikit sebanyak dapat membantu anda untuk mendapatkan berat badan impian anda.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

6 comments:

Alynna said...

wahh, nice info..
boleh cuba nih..
tapi kopi and susu rendah lemak tuh saya kurang suka..
mungkin boleh cuba lebihkan pilihan 3 yang diatas tuh..
huuu ~ ^_^

Unknown said...

ok ALYNNA kita cuba sama2 yer :)

Norzie hany said...

salam kenal.
nice info....tq for sharing

Unknown said...

sama2 norzie hany

Rinna said...

Good info.. TQ share

Unknown said...

sama2 rinna

MY LOVE FOR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...