NAK TAHU ADA APA DISINI. SILA LAH KLIK....

Tuesday, May 22, 2012

LAWAS LEGA / JAMU KURUS/DETOX

   JAMU KURUS
Kegunaan Tradisional:

Digunakan secara tradisional untuk mengurangkan berat badan, melancarkan perjalanan darah dan penghadaman. Juga untuk melawaskan pembuangan air besar dan kecil, menyegarkan badan, melegakan sakit kepala, kembung perut,angin dan menghaluskan kulit bagi yg ada masalah jerawat.
Antara ramuan herba yang terdapat didalamnya;

 [Cassia Augustifolia Folium]
Ianya juga di panggil dengan nama SANAA. dari pohon SANAA. Ulama silam khususnya yg mendalami bidang perubatan telah mula membuat kajian terhadap Pohon Sanaa. Hasil kajian, didapati Pohon Sanaa merupakan penawar yg mujarab terhadap banyak penyakit dan merawat punca sesuatu penyakit itu sehingga ke akar umbi.

Mengandungi Anthraquinone Glycoside yang membantu menggalakkan pergerakan semulajadi pembuangan air besar. Ia mempunyai nilai perubatan sebagai laksatif, anti disentri dan karminatif.
Peringkat permulaan anda akan begitu lawas dlm pembuangan air. ini adalah kerana  proses pembersihan perut, saluran darah, dan proses menyahkan toksin serta keracunan yg telah lama bersarang dalam badan anda.

Secara tradisional digunakan untuk mengeluarkan kepanasan, gangguan masalah defekasi dan buasir.


Halia [Zingiber Officinale Rhizom]

Mempunyai nilai perubatan sebagai anti flatulan, laxatif, antasid, mengalakkan perpeluhan, menghentikan permuntahan, anti bakterial, anti kovulsan, analgesik, anti ulser, sekretori anti gastrik, anti kulat, anti spasmodik, anti allergernik, anti kogulan dan anti mikrobial.

Secara tradisional digunakan untuk membantu penghadaman, merawati ketidakselesaan perut, mengurangkan inflamasi, ulseratif kolitis, menurunkan tahap kolesterol, melegakan penimbunan gas, anti flatulan, merangsangkan sirkulasi, melegakan kekejangan dan melegakan kesakitan.

Jemuju [Trachspermum Ammi Semen]

Mempunyai nilai perubatan sebagai antiseptik, anti bakterial, germisidal, anti kekejangan, diaporetik, penghadaman dan diuretik.

Secara tradisional digunakan untuk mengubati masalah infeksi jerawat, sistitis, masalah sirkulatori, penyembuhan luka, indigesi, odema, arthritis dan reumatism.

Kayu Manis Cina [Glycyrrhiza Glabra Radix]
Mempunyai nilai perubatan sebagai demulcan (melegakan irritasi membran, anti reumatik anti iflammasi, anti allergik, antibakterial, anti ulser, anti kekejangan, anti bakterial, anti kulat, anti oksidan, deporatif, emolien, laksatif dan diuretik.

Secara tradisional kebiasaannya digunakan sebagai rawatan masalah perut, indigesi dan respiratori.
HUBUNGI SALINA 019-2667670 OR
facebook :  salina sari ghazali
PROSES PEMBUANGAN AKAN BERTINDAK SELEPAS 8 JAM ANDA MAKAN JAMU. ( ambil 3-4 kapsul )kapsul lawas lega, mudah dan cepat di telan!





TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

No comments:

MY LOVE FOR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...