NAK TAHU ADA APA DISINI. SILA LAH KLIK....

Tuesday, September 11, 2012

BESTNYA KALAU SUAMI YANG MASAK HEHEHE..!!!!

 Assalammualaiku...
salam sejahtera semua....

Permulaan cerita di pagi hari...... bestnya hidup ini kalau suami kita buat semua kerja rumah,
senang rasa hati.... :)

Sekiranya suatu petang balik kerja...tiba-tiba

Suami : Hari ini ayang mesti penat kan? Tak apa. Hari ini biar abang je yang masak untuk ayang. Special punya...

Isteri : Wah bestnya. Ni yang tertunggu-tunggu ni..........


Dalam sebuah hadith yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari dan Muslim yang maksudnya: Aisyah r.a. pernah ditanya seorang lelaki yang bernama al Aswad bin Yazid tentang apa yang dilakukan oleh Rasulullah saw ketika dalam rumahnya? Maka Aisyah menjawab: Rasulullah SAW sentiasa membantu ahli keluarganya dalam kerja rumah. Dan apabila sudah tiba masuk waktu solat, Baginda keluar untuk solat.

Ingatlah pesanan Rasulullah SAW di dalam hadith ini: Dari Abu Hurairah ra bahwa Rasulullah SAW pernah bersabda; “Orang beriman yang paling sempurna imannya adalah orang yang paling baik akhlaknya, dan orang yang paling baik akhlaknya adalah orang yang paling baik terhadap isterinya” - Riwayat At-Tirmidzi

p/s : Memang ramai pun begini kat luar tuh....insya-ALLAH...sekali sekala apa salahnya kan...tapi kalau dah selalu sangat memang la lagi bagus...heheheh


TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

2 comments:

Aety Hassan said...

untung bagi mereka yg telah mendirikan rumahtangga... hehehe... saya belum lagi. wah, banyak info la.. btw, datang to follow u back... TQ friend ^_^

atierin.blogspot.com said...

tq aety hassan. nanti bila adik dah kawin, adik akan rasa bestnya

There was an error in this gadget

MY LOVE FOR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...