NAK TAHU ADA APA DISINI. SILA LAH KLIK....

Friday, July 22, 2016

Kenapa Suami Suka Menengking Isteri Di Khalayak Ramai?.....

Tertarik pulak aku nak bercerita topik nie.

Sebab?
Banyak kali jugak aku terserempak dengan pasangan suami isteri yang ketegangan di khalayak ramai......tegang maksud aku bukanlah keras gitu......maksud aku pasangan yang macam tak berapa lomantika di amoi bila kat tempat2 open.

Aku last time pergi carrefour, terserempak dengan pasangan suami isteri nie kat kaunter pembayaran....sangat rupawan isterinya, sejuk aku tengok....tapi.....bila tengok laki dia tengking dia just becoz bini dia lambat susun barang dalam trolley and barang tu main campak jer and tak bersusun elok...terus aku otomatik anti laki dia....kalao yer pun, bantu la bini tu susun barang....laki dia tau tengking jer...

Bukan ker wajib seorang suami menjaga aib bini dia dikhalayak ramai...depan2 orang pulak tu...kalo nakmarah kan elok jer marah kat rumah ker...dalam kereta ker...toilet ker.....dalam bilik ker...lepas marah bleh buat projek terus...mana tau dapat anak kan?....kan?....

Semalam pun sama (kat kedai), makcik nie nak ke mana ntah...tapi laki dia jerkah..."Nak ke mana Lagi?!!! bangang tul"......uishh bukan takat mokcik tu terkejut..dengan2 aku terkejut sama...sib baik aku tak over melatah......kot yer pun dah namapun pasangann warga emas...kan elok cakap elok2 sikit...kot yer mokcik tu terkejut sampai sakit jantung...daaah susah pokcik nak ngangkatnya.....nak tepon ambulans lagi...nak keluar duit lagi.....takpun, aku yang terkena tempias...tolong mokcik yang pengsan tu...itu kalo aku tolong, kalau buatnya aku pun sama pengsan...dah..pokcik jugak serba salah nak angkat mana satu.....aku dah tentu lah berat.....

Satu lagi, panggil nama isteri dengan perkataan yang tak elok nie...hmm kenapa mesti panggil dengan perkataan cenggitu, cukuplah panggil kawan ker, seteru ker dengan kata-kata yang kesat...janganlah babitkan isteri pulak...kalao hehari dok gelar bini bangang, bangsat, bodoh, babi.....ahhh dah confirm2 bini tu jadi cenggitu di kemudian hari..err..babi tu takdelah..so far tak pernah lak aku dengar isteri bertukar jadi babi.......dah tu, doa bini bukan2....cuba, lain kali nak marah..panggil bini dengan perkataan yang sopan..seperti..."susunlah buku tu elok2 ikit..bijakkkkkk"......haaa bila dok gelar bini bijak hehari..dah semestinya, bini tu akan menjadi bijak...tak gitu. Gitu kan?..kan gitu?....

Pada firasat aku, kenapa suami suka marah2 bini depan orang..nampak perkasa ker?..nampak encem ker?...or nampak diktator ker?.....
Tak best ooooo malukan bini depan orang ramai.....live talicast pulak tu......
Bagi aku, marah biarlah bertempat...takat bini ajak masuk satu kedai ke satu kedai..apa salahnya....dah dulu time nak cari bini, sanggup ko bawak ke hulu kehilir masuk satu shopping mall ke satu shopping mall tanpa keluh kesah.....tapi sekarang..nak ajak pergi kedai dua hinggit pun jerkahnya macam nak ajak masuk jail. Aku simpati dengan isteri2 yang kena marah or herdik depan orang ramai......silap hari bulan aku sendiri tolong sumpahkan bagi pihak isteri tu.....mana perginya romantika di amoi suami?......

akhirnya isteri yang selalu makan hati......kang kalo si isteri lawan carut balik..dah tentu2 masuk neraka.....sooo..nak taknak...pendam dalam hati jer la......kesian mokcik and ahkak tu.

Pssst- Akupun kengkadang kesian kat diri aku gak....sob..sob..sob....
TERIMA KASIH KERANA SUDI MEMBACA. SILA TINGGALKAN KOMEN ANDA DISINI

No comments:

MY LOVE FOR ANNIVERSARY

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...